A FOST VESTEA REA, UNA AȘTEPTATĂ

Sâmbătă, 10 iunie 2017, o imaginară zână a sportului ne-ar fi spus nouă românilor: „Azi, Simona Halep dispută finala de la Roland Garros, iar naționala de fotbal își joacă la Varșovia printre ultimele șanse de calificare la Mondialul rusesc. Fiind zână, am puteri magice, așa că referitor la cele două vă pot da deja vouă românilor, două vești: una bună și una proastă. Pe care vreți să o auziți?” La care, noi, românii, care suntem sătui de atâtea știri proaste de care tot avem parte aproape zilnic, ne-am fi repezit în cor să-i răspundem: „Zi-ne-o pe-aia bună”.  Și zâna s-ar fi ținut de cuvânt și ne-ar fi anunțat: „Simona Halep va câștiga un set”…

În cele ce urmează, mă voi opri doar asupra meciului de la Varșovia, căci sunt mai priceput în ale fotbalului decât în ale tenisului. Cu toate că am fost din nou bătuți, chiar umiliți la un moment dat, lichidându-ne șansele și din punct de vedere matematic, nu am avut nici cel mai mic stres, căci s-a întâmplat exact ceea ce mă așteptam. Mi-a readus aminte de o senzație pe care am avut-o în vremurile când eram licean sau student, atunci când mă duceam la o examinare fără să fi învățat nimic. Mă prezentam, pentru că mă ghidam după principiul lui Pierre de Coubertin, „important este să participi”, fiind conștient că astfel existau mai multe șanse să o scot la capăt, decât dacă absentam. Și chiar mi s-a demonstrat pe viu așa ceva, trăind happy-end-uri. Cu toate acestea, mă duceam foarte împăcat și cu ideea că picam, pentru că aceasta era logica unei asemenea abordări. Așa și acum. Când n-ai cu cine și cu ce, iar în față ai o forță a fotbalului mondial care pe deasupra mai și joacă pe propriul teren, nu putea exista un alt epilog. Poate doar printr-o minune… Însă și minunile dacă ar fi prea dese nu ar mai fi… minuni.

Sunt scutit și să fac prea multe comentarii asupra partidei, căci a fost doar o petrecere pentru polonezi care ne-au răpus fără să forțeze, dându-ne „botezul” un nou „naș” al fotbalul românesc, numit Lewandowski, care a realizat o operație matematică simplă, 2 + 3 = 5 goluri în poarta noastră. Și nu l-a mai supărat vreo petardă… O realizare am avut și noi, pur platonică, marcând după patru meciuri în care n-o făcusem, asta într-un moment în care adversarii au luat o mică pauză. Mă mir că Burleanu nu a reliefat mai mult acest gol al lui Stancu, spre a ne explica de fapt că el reprezintă esența acestui meci care ne arată că ne aflăm pe un drum bun, astfel încât strategia sa modernă pe termen lung de reformare a fotbalului își arată efectele asupra fotbalului românesc. Am încercat un crâmpei de limbaj de lemn de-al lui, nu știu dacă mi-a ieșit prea bine, însă e adevărat, „reforma” lui și-a arătat încă o dată efectele. Pardon, defectele.

LEWANDOWSKI SE ÎNSCRIE PRINTRE „NAȘI”

După cum scriam mai sus, Robert Lewandowski ne-a „nășit” încă o dată la Varșovia, mărind la cinci „cadourile” pe care ni le-a făcut. Există însă alții de la care am primit-o mai rău. Regretatul Ferenc Puskás (Ungaria) este cel care ne-a înscris cele mai multe goluri, 9 la număr, urmat de germanul Fritz Walter (Germania) cu 7 reușite în poarta noastră. Apoi urmează un grup cu 5, format din Gerard Cieślik (Polonia), Sándor Kocsis (Ungaria), Blagoje Marjanović și Safet Sušić (ambii Iugoslavia) cărora li s-a alăturat acum și Robert Lewandowski. Iar dacă avem ghinionul să mai întâlnim prea curând Polonia, ar putea să-i atace supremația lui Puskás…

POLONIA A DOUA CEA MAI ÎNTÂLNITĂ ADVERSARĂ

Cu meciul de sâmbătă am ajuns la 35 de partide contra Poloniei, care astfel a devenit a doua cea mai întâlnită adversară din istoria echipei noastre naționale, depășind Grecia. În continuare, lider în această ierarhie a rămas tot Iugoslavia, cu care ne-am confruntat de 37 de ori, o țară care însă nu mai există.

GOL LA MECIUL 50

Bogdan Stancu a izbutit să înscrie cu ocazia meciului său cu numărul 50 la echipa națională, fiind golul său cu numărul 13. Nu mai reușise vreunul de la turneul final al CE de anul trecut, când de fapt a fost singurul nostru marcator, cu goluri numai din penalty. Tot la un număr rotund de meciuri în națională s-a aflat și Gheorghe Grozav, la al 20-lea.

HANCA, AL 5-LEA TÂRG-MUREȘEAN DIN NAȚIONALĂ

În partida de pe Narodowy Arena s-a consemnat un debut în reprezentativa noastră, cel al jucătorului de bandă dreaptă, Sergiu Hanca. El a devenit al 827-lea fotbalist din istoria echipei naționale și al 6-lea care a debutat în mandatul lui Christoph Daum. De asemenea, este al 5-lea internațional român născut în orașul Târgu Mureș. Predecesorii săi în acest sens fuseseră, în ordine cronologică, Alexandru Schwartz (a debutat în 1932), Ladislau Incze (în 1945), Ion Lungu (în 1949) și Ladislau Bölöni (în 1975).

ALTE CIFRE DESPRINSE

# A fost meciul 678 din palmaresul naționalei, al 324-lea din deplasare. # Am suferit a 205-a înfrângere, a 129-a în deplasare. #  Vlad Chiricheș a fost pentru a 15-a oară căpitan. # Am jucat pentru a 7-a oară la Varșovia, unde culmea, în continuare avem bilanț favorabil în fața polonezilor, 4 victorii și 3 înfrângeri.

CASETA MECIULUI

Warszawa, 10.06.2017: POLONIA – ROMÂNIA 3-1 (1-0) Campionatul Mondial, preliminarii

Stadion: Narodowy Arena. Spectatori: 57.128. Arbitru: Ruddy Buquet (Franța).

Au marcat: Lewandowski (29-pen, 57, 62-pen) / Stancu (77).

POLONIA: Wojciech Tomasz SZCZĘSNY – Łukasz PISZCZEK, Thiago Rangel CIONEK, Michał PAZDAN, Artur Martin JĘDRZEJCZYK – Krzysztof MĄCZYŃSKI (44 Grzegorz KRYCHOWIAK), Karol LINETTY (72 Aradiusz MILIK) – Jakub BŁASZCZYKOWSKI, Piotr ZIELIŃSKI (81 Łukasz TEODORCZYK), Kamil GROSICKI – Robert LEWANDOWSKI / cpt. Antrenor: Adam NAWAŁKA.

ROMÂNIA: Anton Ciprian TĂTĂRUŞANU (Fiorentina ACF / Italia) – Romario BENZAR (Viitorul Constanța), Vlad Iulian CHIRICHEŞ / cpt (Napoli SSC / Italia), Cristian Ionuț SĂPUNARU (Astra Giurgiu), Alin Dorel TOŞCA (Real Betis Balompié / Spania), Iasmin LATOVLEVICI (Kardemir DÇ Karabükspor / Turcia) înloc.60 Gheorghe Teodor GROZAV (Terek Groznîi) – Sorin Bogdan STANCU (Bursaspor K / Turcia), Doru Mihai PINTILII (Steaua București), Răzvan Gabriel MARIN (R Standard C Liège / Belgia) înloc.79 Sergiu Cătălin HANCA (Dinamo București), Alexandru Mihăiță CHIPCIU (RSC Anderlecht / Belgia) înloc.60 Nicolae Claudiu STANCIU (RSC Anderlecht / Belgia) – Florin ANDONE (RC Deportivo La Coruña / Spania). Antrenor: Christoph Paul DAUM.

 

 

 

Leave a Reply

