Curățenia Islandei și murdăria României

aspirator-5Cândva trăiam profund un meci al naționalei României. Nu-l puteam urmări deconectat, chiar dacă era vorba de un amical. Mă foiam într-una. Mă enervam, mă emoționam, simțeam goluri în stomac sau în gât. Mă ridicam în picioare la cea mai banală trecere a mingii în careul advers. Iar atunci când dădeam gol, nu mai trebuie să spun ce de decibeli ieșeau din mine și ce entuziasm mă cuprindea, de eram în stare să îmbrățișez și un dușman. Asta s-a întâmplat cândva, deoarece între timp toate acestea mi s-au evaporat, precum și încrederea că țara mea va mai fi vreodată una a lucrului bine făcut. Căci nu-mi mai putea oferi asemenea trăiri că am egalat Finlanda acasă, că am învins Feroe sau că am dat 5 goluri într-un amical Georgiei. Iată însă, am retrăit,  unde mă așteptam mai puțin, încântarea oferită de un gol marcat, la recenta victorie a Islandei în fața Austriei, la turneul final al Campionatului European aflat în desfășurare. Lăsând deoparte că nu port o prea mare simpatie Austriei, una dintre cele mai îmbibate țări în nocivul „politically correct” și care totodată n-a pierdut nicio ocazie în a ne arăta cu degetul pe noi românii, succesul unei țări mici ca Islanda este demn de toată lauda. O națiune deloc răsfățată de așezarea sa geografică, asta nu ca la noi din motive politice, ci a celor climaterice (de aceea și are o populație atât de mică), a arătat din nou mare caracter. Cu o populație cu puțin peste 300.000 locuitori din care doar 100 sunt fotbaliști profesioniști, insularii din nord au izbutit o prestație de excepție în preliminarii, umilind mai ales Olanda, dar chiar și pe Cehia, și pe Turcia, continuând și mai și, „explodând” pur și simplu, la turneul final, trecând neînvinsă de faza grupelor! Indiferent de ce se va întâmpla de-acum înainte, această mică reprezentativă va rămâne în istoria competiției ca una dintre surprizele foarte plăcute, pentru oamenii lui Lars Edvin Lagerbäck și Heimir Hallgrimsson fiind ceva similar cu câștigarea trofeului.

Dacă însă citim printre rânduri această performanță, n-ar trebui să ne mire atât de mult. În pofida unei arii mici de selecție, în Islanda se lucrează sănătos, curat în mai toate domeniile. Și mă voi duce dincolo de sport, căci vreau să reamintesc că această țară a fost singura care a reacționat adecvat după ce a fost lovită de recenta criză financiară, aruncând la gunoi principalii vinovați, adică politicienii corupți și bancherii oneroși. Mai are rost să ne gândim ce bine ar fi prins României o asemenea dezinfectare? La noi însă nu numai că nu s-a curățat nimic, dar murdăria a crescut, colcăind din ce în ce mai tare.gunoaie

Se afirmă nu fără temei că fotbalul este și el o reflecție a societății, iar prin aceasta ne apare cât se poate de normal ceea ce s-a întâmplat în aceste zile atât cu reprezentativa Islandei, cât și cu cea a României.

Leave a Reply

