N-am vreun merit, doar s-a folosit Dumnezeu de mine

În momentul în care am scris textul despre Sorin Dumitrescu, deja binecunoscut printre prietenii mei de pe Facebook și nu doar, eram cuprins de un melanj de sentimente, precum milă, frustrare, furie. Vorba prietenului meu Mihai Ciucă, decât să m-apuc să lovesc mobila prin casă, mai bine să-mi descarc nervii pe tastatură. Nici vorbă să m-aștept ca să fie văzut de atâta lume și să trezească atâtea conștiințe. Credeam că va fi tot unul dintr-acelea care vin și se duc, însoțit de câteva „like”-uri ca și de mici mesaje de compătimire. Am fost însă impresionat de câți oameni au reacționat după ce l-au parcurs, fiind redistribuit de-atâtea și atâtea ori pe rețea. Am fost astfel contactat de cunoscuți și necunoscuți, colegi de breaslă mai vechi sau mai noi, chiar oameni din afara fenomenului, cu toții pentru a-și oferi în vreun fel ajutorul pentru cel năpăstuit. Totodată s-au mai implicat fotbaliști, cititori și ascultători de sport, directori de publicații. Asociația Presei Sportive, prin președintele Dumitru Graur, a avut inspirația de a deschide un cont pentru cei doritori de a ajuta financiar (poate fi în continuare găsit pe http://www.apsmedia.ro). Așadar, nu este totul pierdut, mai există rezerve mari de omenie în noi. Și iată ce putem face atunci când suntem uniți și solidari! Cum ar fi fost să fi procedat astfel și în alte situații delicate, să fi spus de exemplu cu toții NU atunci când asupra noastră au început să plouă dinspre politic decizii și taxe demolatoare care ne-au adus astăzi meseria pe un dric care încă mai face câteva halte până ce va ajunge la groapă? Poate că astăzi am fi avut soartă mai bună și totodată nu ar mai fi existat asemenea cazuri precum cel al lui Sorin Dumitrescu.

În final, îmi îndrept gândurile bune și spre cei care mi-au mulțumit pentru acel text, însă după cum le-am spus-o și personal, nu am niciun merit și o afirm cu toată sinceritatea. Și altcineva în locul meu ar fi procedat la fel. Creștinii cunosc faptul că Dumnezeu are momente când se folosește de unii oameni pentru a aduce binecuvântare în jur. De această dată eu am avut această onoare. Sper doar ca tot acest angrenaj ad-hoc să nu fi produs doar un paliativ pentru colegul nostru, ci să fie un prim pas spre o normalizare a vieții.

 

Leave a Reply

